Οπτικοακουστικές Υποδομές και Υπηρεσίες ΑΠΘ

Συχνές Ερωτήσεις

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικές από τις πιο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για την κάθε υπηρεσία.

Υπηρεσία Studio

Ποιος μπορεί να κάνει κράτηση για το Στούντιο;

Δικαίωμα αίτησης έχουν τα μέλη ΔΕΠ του Α.Π.Θ. μέσα από την αντίστοιχη αίτηση.

Τι γίνεται αν χρειαστεί να ακυρώσω την κράτησή μου;

Πρέπει να ενημερώσετε άμεσα τους αρμόδιους μέσω email στην διεύθυνση studio@it.auth.gr ή την υπηρεσία υποστήριξης χρηστών του ΚΗΔ.

Υπάρχει προσωπικό στο στούντιο για την υποστήριξη των γυρισμάτων;

Ναι, πάντα θα υπάρχει τουλάχιστον ένας υπεύθυνος από το ΚΗΔ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.

Πόσα άτομα επιτρέπεται να παρευρίσκονται στο χώρο;

Μόνο οι συμμετέχοντες στην παραγωγή του υλικού, μαζί με τον υπεύθυνο τους.

Μπορώ να έχω το υλικό σε διαφορετικές ποιότητες;

Το υλικό παραδίδεται αυστηρά μόνο σε μορφή .mp4 και .mp3

Ποιες είναι οι ώρες λειτουργίας του στούντιο;

10:00 με 14:00, κατά τις εργάσιμες ημέρες.

Πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω το Autocue κατά την διάρκεια της καταγραφής μου;

Για την χρήση του Autocue, χρειάζεται να μας αποστείλετε το αντίστοιχο αρχείο κειμένου μέσω της φόρμας αίτησης σας. Σημειώνεται ότι πρόκειται για κείμενο προφορικού λόγου, επομένως προτείνεται να είναι δομημένο, με τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνει την ανάγνωσή σας. Τέλος, σας συμβουλεύουμε να έχετε κάνει πρόβα τα λόγια σας πριν την άφιξη στο στούντιο.

Χρειάζεται να σας στείλω κάτι, εκτός του κειμένου ανάγνωσης για το Autocue;

Σε περίπτωση που θέλετε να συμπεριλάβουμε παρουσιάσεις η γραφικά στοιχεία στην καταγραφή σας θα πρέπει να τα συμπεριλάβετε στην φόρμα αίτησης.

Μπορώ να χρησιμοποιήσω δικό μου εξοπλισμό στο στούντιο;

Για την παραγωγή αξιοποιείται αποκλειστικά ο εξοπλισμός του στούντιο.

Τι είδους εξοπλισμός είναι διαθέσιμος στο στούντιο;

Με βάση τη διαθέσιμη οπτικοακουστική υποδομή του στούντιο παρέχονται τα παρακάτω:

  • Δύο κάμερες “Panasonic NewTek NDI PTZ”
  • Δύο μικρόφωνα πέτου
  • Δύο μικρόφωνα χειρός
  • Επαγγελματικό σύστημα φωτισμού
  • Backdrop δύο επιλογών:λευκό και πράσινο πανί
  • Ψηφιακός διαδραστικός πίνακας “Sharp”
  • Τηλεϋποβολέας “Autocue”

Πώς θα πρέπει να είναι το ντύσιμο και η εμφάνισή μου;

Για βέλτιστο αποτέλεσμα προτείνεται η επιλογή ορισμένης ενδυματολογίας, καθώς το ντύσιμο και η εμφάνιση προσδίδει συγκεκριμένο ύφος σε μία καταγραφή. Συγκεκριμένα, συμβουλεύουμε να αποφύγετε λευκά, μαύρα, έντονα κόκκινα ή πράσινα ρούχα και να προτιμάτε γκρί ή χρωματιστά, κυρίως μονόχρωμα χωρίς έντονα σχέδια (ρίγες, καρώ). Απαραίτητη προσοχή στην επιλογή κοσμημάτων και τυχόν χρώματος νυχιών που πρέπει να μην φέρουν αποχρώσεις του πράσινου.

Πόσο καιρό πριν πρέπει να κάνω την κράτησή μου;

Το αργότερο τρείς (3) εργάσιμες ημέρες πριν από την προγραμματισμένη βιντεοσκόπηση.

Υπηρεσία Ζωντανής Αναμετάδοσης

Στη φόρμα “Live Streaming” ποια είναι η διαφορά της επιλογής αίθουσα με κωδικό ΑΑ__ από την επιλογή αίθουσα με κωδικό OC__;

Στη φόρμα αίτησης για “Ζωντανή αναμετάδοση και καταγραφή εκδήλωσης”, οι αίθουσες που αρχίζουν από κωδικό ΑΑ___ έχουν δυνατότητα έναρξης Live Streaming + Recording από τον ίδιο τον χρήστη μέσω του NBP, ενώ οι αίθουσες από OC___, δεν έχουν την δυνατότητα αυτή και η έναρξη γίνεται απομακρυσμένα από το ΚΗΔ.

Έχω συμπληρώσει την αίτηση, χρειάζεται να προβώ σε κάποια περαιτέρω επικοινωνία;

Αφού έχετε συμπληρώσει ήδη το αίτημά σας, το ΚΗΔ θα προβεί στην δρομολόγησή του και θα ενημερωθείτε για την εξέλιξή του. Αν το “Live streaming” γίνει από κάποια αίθουσα με χρήση της εγκατεστημένης κάμερας που υπάρχει στο χώρο, τότε θα χρειαστεί (συνιστάται) να επικοινωνήσετε με τους υπεύθυνους της αίθουσας, οι οποίοι έχουν οριστεί από τον/την Πρόεδρο του εκάστοτε τμήματος, ώστε να σας κατευθύνουν για τον εξοπλισμό που υπάρχει και τις δυνατότητές του. Αν υπάρχει οποιοδήποτε επιπλέον ερώτημα στο οποίο δεν λάβατε απάντηση, μπορείτε να επικοινωνείτε με το support@it.auth.gr

Τι γίνεται σε περίπτωση διακοπής της ζωντανής αναμετάδοσης;

Διακοπή της ζωντανής αναμετάδοσης μπορεί να συμβεί κυρίως σε δύο περιπτώσεις:

  • Στην περίπτωση ανωτέρας βίας – διακοπή ρεύματος / δικτύου είτε στο χώρο της εκδήλωσης είτε στα κεντρικά συστήματα του ΚΗΔ.
  • Στην περίπτωση διακοπής από ενέργεια του χρήστη μέσω της χρήσης του NBP. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση τεχνικού ζητήματος θα γίνει έρευνα από την πλευρά μας για την αστοχία που έχει προκύψει.

Σε περίπτωση διακοπής της ζωντανής αναμετάδοσης, συνεχίζεται η καταγραφή; Το αρχείο έως την διακοπή χάνεται;

Όχι, δεν συνεχίζει η αναμετάδοση και το αρχείο καταγραφής δεν χάνεται (εκτός από εξαιρετικά σπάνιες περιπτώσεις). Στις αίθουσες τύπου Α,Β,Γ,Γ+, αν η ζωντανή μετάδοση έχει ξεκινήσει από το NBP και έχει διακοπεί, εφόσον τα συστήματα επανέλθουν, ο/η χρήστης/χρήστρια χρειάζεται να ξεκινήσει ξανά την αναμετάδοση. Στην περίπτωση μετάδοσης μέσω Zoom, πάλι ο/η χρήστης/χρήστρια χρειάζεται να ξεκινήσει την μετάδοση εκ νέου ώστε να βγει στον αέρα.

Σε αίθουσα τύπου Α,Β,Γ,Γ+ έχω ενεργοποιήσει την καταγραφή (πλήκτρο Record στο NBP) και αφού τελείωσα απενεργοποίησα την καταγραφή. Έχω ενεργήσει σωστά προκειμένου να λάβω το αρχείο καταγραφής;

Για να γίνει καταγραφή μέσω του NBP, απαραίτητη προυπόθεση είναι η έναρξη της ζωντανής αναμετάδοσης (Πλήκτρο Stream) και έπειτα η καταγραφή (πλήκτρο Recording). Μόνο με την ενεργοποίηση του πλήκτρου Recording, καταγραφή δεν υφίσταται.

Μπορώ να έχω την καταγραφή μου τοπικά και να την πάρω μέσω usb stick;

Αυτή η δυνατότητα είναι διαθέσιμη μόνο στις αίθουσες Γ+. Μέσω κάποιας εφαρμογής πχ κάμερα των Windows, Zoom Meeting κτλ, υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε χρήση της εγκατεστημένης κάμερας απευθείας στο pc / laptop σας. Εφόσον κάνετε τοπική καταγραφή μέσω ενός προγράμματος μπορείτε να λάβετε το αρχείο καταγραφής που έχει δημιουργηθεί στον δίσκο του συστήματός σας. Αυτή η ενέργεια δεν απαιτεί την χρήση του NBP. Το NBP προορίζεται αποκλειστικά για χρήση Live Streaming & Recording.

Θέλω να αναμεταδοθεί η εκδήλωση μου στην κεντρική ιστοσελίδα του ΑΠΘ (auth.gr), σε ποια κατηγορία πρέπει να γίνει η ανάρτηση της;

Αν ο προορισμός του Live streaming επιθυμείτε να είναι η κεντρική σελίδα του ΑΠΘ (auth.gr), τότε χρειάζεται να έχει προηγηθεί απαραίτητα ανακοίνωση στο auth.gr > Επικαιρότητα > Εκδηλώσεις ή Συνέδρια – Ημερίδες

Στην περίπτωση αναμετάδοσης στην κεντρική ιστοσελίδα του ΑΠΘ, το ΚΗΔ αναλαμβάνει την ανάρτηση του Live Player στο auth.gr και επικοινωνεί μαζί σας για την γνωστοποίηση του συνδέσμου (URL) ζωντανής αναμετάδοσης.

Μπορεί να γίνει η μετάδοση σε άλλη ιστοσελίδα πέρα από το auth.gr;

Στην περίπτωση αναμετάδοσης σε δική σας ιστοσελίδας, το ΚΗΔ επικοινωνεί μαζί σας και με τον/την διαχειριστή/διαχειρίστρια της ιστοσελίδας που έχετε δηλώσει και σας κοινοποιεί αρχείο που περιλαμβάνει τον Live Player της αναμετάδοσης της εκδήλωσής για ανάρτηση στην ιστοσελίδα σας. Η χρήση ιστοσελίδων που φιλοξενούνται σε παρόχους με χαμηλούς πόρους (συνήθως δωρεάν) σε καμία περίπτωση δεν συνιστάται για Live Streaming.

Στην περίπτωση εικονικής εκδήλωσης (virtual), παρέχετε την δημιουργία του εικονικού δωματίου Zoom Meeting / Webinar;

Η δημιουργία του εικονικού δωματίου (πχ Zoom Meeting / Webinar) είναι ευθύνη της εκάστοτε οργανωτικής επιτροπής της εκδήλωσης. Στην περίπτωση όπου χρειάζεστε άδεια Zoom Webinar, τότε συμπληρώστε την Αίτηση παραχώρησης προσωρινής άδειας Zoom Webinar.

Που διατηρούνται οι καταγραφές των εκδηλώσεων;

H καταγραφή από τις εγκατεστημένες κάμερες των αιθουσών αποθηκεύεται απευθείας στους Servers – υποδομή του ΑΠΘ και όχι τοπικά. Εκδηλώσεις μέσω Zoom Meeting / Webinar δεν καταγράφονται από το ΚΗΔ. Υπεύθυνοι για την καταγραφή και το περιεχόμενο των τηλεδιασκέψεων είναι η εκάστοτε οργανωτική επιτροπή. Το ΚΗΔ ουδεμία ευθύνη φέρει σε περίπτωση απώλειας υλικού. Εφόσον το επιθυμείτε και υπάρχει συναίνεση για αυτό, το βίντεο της εκδήλωσης δημοσιεύεται στο Οπτικοακουστικό αρχείο του ΑΠΘ ακριβώς στην ίδια ανάρτηση από την οποία έγινε η ζωντανή αναμετάδοση στο auth.gr, διατηρώντας τον ίδιο σύνδεσμο (url).

Πώς μπορώ να αποκτήσω το αρχείο της καταγραφής  της εκδήλωσης;

Δικαίωμα για Αίτηση παράδοσης / ανάρτησης βιντεοσκοπημένου υλικού έχει αποκλειστικά το ίδιο το άτομο που έκανε την αίτηση για Ζωντανή Αναμετάδοση και Καταγραφή μια εκδήλωσης.

Έχω μία καταγραφή μέσω Zoom Meeting / Webinar και θέλω να γίνει διαθέσιμη για χρήση VoD σε δική μου ιστοσελίδα. Τι πρέπει να κάνω;

Χρειάζεται να συμπληρώσετε την φόρμα Αίτηση παράδοσης / ανάρτησης βιντεοσκοπημένου υλικού και να παραδώσετε το βίντεο της εκδήλωσης. Έπειτα θα σας κοινοποιήσουμε το απαραίτητο αρχείο για ενσωμάτωση στην ιστοσελίδα σας.

Πρέπει να έχω λάβει άδεια από τους/τις ομιλητές/ομιλήτριες για την ζωντανή μετάδοση;

Για τη ζωντανή αναμετάδοση και καταγραφή μιας εκδήλωσης, το μέλος ΔΕΠ του ΑΠΘ που εκπροσωπεί την οργανωτική επιτροπή της εκδήλωσης έχει ήδη αποδεχθεί το βήμα 5 της αίτησης αναφορικά με “Πνευματικά δικαιώματα – Κανονισμός – Πολιτική Παροχής Υπηρεσιών”

Συγκεκριμένα έχει αποδεχθεί και έχει δηλώσει ότι θα τηρήσει τα παρακάτω (παρατίθεται η δήλωση αυτούσια):

α) έχω εξασφαλίσει την άδεια από τους/τις κατόχους πνευματικών δικαιωμάτων οποιουδήποτε υλικού θα χρησιμοποιηθεί στην εκδήλωση από τους/τις ομιλητές/ομιλήτριες, με σκοπό τη ζωντανή και μαγνητοσκοπημένη μετάδοση αυτής στο Διαδίκτυο από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. έχουν ενημερωθεί όλοι/όλες οι συμμετέχοντες/συμμετέχουσες ομιλητές/ομιλήτριες και θεατές που πρόκειται να προβληθούν ότι θα υπάρχει Ζωντανή αναμετάδοση και καταγραφή από τα εκάστοτε συστήματα τηλεδιάσκεψης και τα συστήματα του ΑΠΘ σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οδηγίες εδώ.

Κατανοώ ότι οφείλω να ενημερώνω για τα παραπάνω με σχετική ανακοίνωση καθημερινά κατά την έναρξη μιας εκδήλωσης. Αναλαμβάνω την ευθύνη για τυχόν ζωντανή ή/και μαγνητοσκοπημένη μετάδοση στο Διαδίκτυο από τo Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, υλικού που 1) παραβιάζει τα πνευματικά δικαιώματα ιδιοκτησίας τρίτων ή τα δικαιώματα περί απορρήτου ή δημοσιοποίησης στοιχείων τρίτων 2) είναι παράνομο, άσεμνο, δυσφημιστικό, απειλητικό, ενοχλητικό, υβριστικό ή υλικού που προκαλεί δυσαρέσκεια σε τρίτους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) 3) περιέχει διαφημίσεις ή άλλο εμπορικού περιεχομένου.

β) έχω ενημερωθεί και αποδέχομαι τον κανονισμό της υπηρεσίας και την πολιτική παροχής υπηρεσιών του ΚΗΔ. 

Το ΚΗΔ, και κατ’ επέκταση το ΑΠΘ, ουδεμία ευθύνη φέρει για τη μη τήρηση της παραπάνω απαραίτητης προϋπόθεσης από τους διοργανωτές.

Η εκδήλωσή μου είναι πολύ σημαντική, πως μπορώ να βεβαιωθώ ότι σε κάθε περίπτωση το αίτημά μου θα διεκπεραιωθεί με επιτυχία;

Το ΚΗΔ, θεωρεί κάθε εκδήλωση σημαντική για αυτό και λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και ενεργοποιεί όλους τους απαραίτητους αυτοματισμούς προκειμένου τα αιτήματα των μελών του ΑΠΘ να διεκπεραιώνονται επιτυχώς. Παρ’ όλα αυτά, ζητήματα μπορούν να προκύψουν απροσδόκητα σε ανύποπτο χρόνο για πολλούς λόγους πχ. ανωτέρα βία, διακοπή ρεύματος, γενικευμένη διακοπή δικτύου κτλ. 

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο